our sweet wedding ^__^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 22, 2012

ALHAMDULILLAH =')

Bismillah, Assalamualaikum to all pembaca blog busuk aku ni. Huh ! sgt lama tak berbelog semenjak bergelar ibu. Berhari2 nk blog tp sayang, masa2 yang terluang lebih diberikan kepada suami dan ank tercinta. Chewahh ! Hmm, Alhamdulillah harini 22/10/2012 hari last aku dan baby dalam berpantang ;) senyum sampaila ketelinga. kekek..

Sementara ada masa utk berblog, aku dan baby sgtlah sihat walafiat. Tq Allah beri kami kesihatan yg sgt baik, kekuatan utk menjaga bby dan kekuatan mental/rohani yg baik..oKey, aku sebenarnya tak tahu nk strt dari mana memandangkan terlalu byk sgt cerita nk dikongsi tapiiii.... ? xtahu nk mula dr man -_- ha lama sgt x menaip kann ?

08 September 2012, Sabtu, 1.57am aku dan suami selamat begelar mummy daddy utk bayi perempuan yg diberi nama Chempaka Raudhah, yeay !! apa yg aku rasakn ? tak terungkai rasanya,mmg seronokk anak diletakkn ats dada dan dpt dengar tangisan pertamanya. Alhamdulillah aku sudah lepas dari 1 kesakitan yg mna Allah kata sakit bersalin adalah sakit kedua slps Mati.Nauzubillah, bila selesai sj urusan tu aku sgt merasakn badan sgt2 penat dan paling best rasa diri bersih dr sebarang dosa, ringan jeee.. Bestnya waktu tu. 

Alhamdulillah, harini hari akhir aku berpantang. Mmg esk trs nk ajk suami g pizza. ngidam pulak, kekeke. Hidup berpantang selama 44hari byk mengajar aku erti kasih sayang, sabar, tenang..Mmg ada ketikanya hati memberontak nk mrh, menangis tp Alhamdulillah suami selalu disisi menemani. Tq b :') sobsobsss.. Syg tawu syg bukan yg terbaik dlm hidup b. Tp, syg akn cuba yg terbaik utk berada yg terbaik didlm ht b. Setelah berbincang kami suami isteri, suami minta aku utk berhenti dan jd fully house wife utk dia, ank dan bisnes. Oh so sweet like candy daddy. Alhamdulillah wlwpn sikit tp, aku dan suami sgt saling cukup dan mencukupi.
Biarla kami tak kaya dgn duit yg beribu2, cukup sekadar mencukupi mkn minum pakai kami sekuluarga.

Bila dh tak bekerja ni, mcm2la otak aku nk berniaga. Kekeke, knpla dr dulu Allah xkurniakn otak berniaga ni?hihi, takpe dia nk aku belajar dr bwh kn? Okey cerita dh byk merepek. Berbalik kpd cerita asal, aku sgt bersyukur suami buat keputusan utk aku jg sndiri Chempaka. Byk sgt cerita ank mati dibwh asuhan org lain. Lgpun bgsla aku tak kerja pun. Dpt belajar jd orang sikit.Klo kj, sume x jln. Raya haji minggu ni, Chempaka buat Akikah pd hrtu kt kampung Bemban Melaka. Nk botakkn kepala dia ke tak haa ? takde ape pun nk prepair sbb toaki/maktok Chempaka yg sponser :) buat keluarga2 je.

Harini, Anak mmy tido sgt baik. Bgn sekali pukul 3, nk nenen je pastu tido then pukul 6 bgn kjtkan mmy ddy dia utk solat subuh. Ank kami mmg bdk yg cerdik, dlm hari dh pnd diagah..dah pnd gelak kuat2. Tak kuat loktangg mcm mmy dia :D hihi, Senang sgt jga Chempaka Raudhah ni. Tak byk ragam. Semoga doa mmy ddy Allah dengar. Jadilah anak yg terbaik utk kami. Sepanjang bergelar ibu ni, kerja byk bertambah berbanding sblm bersalin ni. Evrything aku kena handle sndri sbb siang suami kj, rmh mk ni pun xde org nk tgk aku. Jd, aku kna pnd2 sendiri utk buat semua sendiri. Wow! mne dtg kederat yg kuat ni? Sofar VCO softgel menjadi peneman bdn utk trs kuat. Untungla ibu2 yg bersalin fully service tgl ddk bg bby nenen je ;( sedih dan jeles dgr kwn2 yg bersalin dpt rehat je spnjang berpantang.

Ape-ape pun, kisah cerita sebelum dan selepas bersalin biarla mjd diari hatiku. Setiap yg bersalin Allah berikan kesakitan yg lain2. Dan ssh utk diungkapkan dgn kata2 sakitnya. Alhamdulillah aku lahirkan Chempaka ni sgt mudah dan senang, 2 kali push dah nmpk kepala. Oh ! mmg ssh sgt nk cerita. Dugaan mjg ank sendiri, mlm merenggek bdn sgtla xlrt.Siang bila chempaka tido mata pulak xnk lelapp. Dugaan Betul -_- takpela yang, chempaka tak menyusahkan mmy ddy pun. 

Memandangkan aku dh 44hr,Chempaka dah pun lps cucuk 1bulan 8/10 haritu.. Budak cerdik mmg mcm tu, bila nurse cocok peha dia dia mampu tersentap dan tak menangis. Aku je yg over nk nangis. Kesian woo tgk ank kene cocok, sdgkan kita yg bsr gajah ni pun tkt tgk jarum tu ;( org kata kalo ank cocok 1st xdemam, next cocok pun xdemam. wihi, InsyaAllah.. 

Chempaka Raudhah dah pun besar skrg, Semoga besar dan beasr jadi ank yg baik ye sayang. Tq b, selalu ada ketika susah senng kita. To you b, semoga jadi suami dan ayh yg baik utk kami yeaaaa :) We  Love you.

Chempaka Raudhah Binti Khairul Nizam
Saat bergelar DADDY. i LOVE you kamu berdua ;)
Saat sebelum sakit. Tq sayang selalu ADA!

NAKK JUGAKK :D pasti merindui saat ni ;')




No comments:

Post a Comment